Sider

mandag 4. april 2011

Barn syk - jeg kjeder meg

Lillemann i huset klaget på vond hals i går kveld og igjen da vi skulle stå opp. Mandag morgen, trøtt etter helge-døgnrytme, ble veldig lett å legge hodet ned på puta og sove videre med en liten gutt ved siden av i senga.
Har knipset litt bilder rundt i huset. Dette bildet er en IKEA-ramme og bildene har jeg funnet på en tysk-nettside. Skriveren min var nesten fri for blekk, så bildene fikk en slitt/gammel stil - kjempe fornøyd med det resultatet.

Så i dag har jeg bygget lego, perlet masse, ryddet kjøkkenet, laget ostesmørbrød, vasket klær og surfet rundt på internett - og gleder meg til å dra på jobb i morgen.

Lurer egentlig på om lillemann var så veldig syk, for han virker fryktelig kvikk nu. Var han bare trøtt? Kan liksom ikke tru at en 6 åring allerede i 1.klasse bløffer på seg sykdommer for å være hjemme - eller hva?

Han er invitert i bursdag i dag, og vil veldig gjerne dra i den bursdagen. Og trur alle mine prinsipper skal få vike og la han dra i den bursdagen. Den gutten er nok ikke syk. Mulig han var det tidligere i dag, men nu syns jeg han virker veldig kvikk. Kan hende han bare var sliten etter gårsdagens skitur og badeland besøk?
Kan en 6 åring bli for sliten? Er 5,5 km på ski for mye for en 6 åring?

I går hadde jeg kjempe ambisjoner: jeg meldte meg på 3 timer trening. vanligvis trener jeg styrketrening, elipsemaskinen eller er på tredemølla. Tenkte jeg skulle variere litt og har meldt meg på 1 time med dansemix, etterfulgt av en time MRL (mage,rumpe,lår). Lurer på om jeg klarer å gå etter 2 treningstimer etterhverandre? Siste time er heldigvis ikke før på torsdag, så jeg får noen dager på meg å komme til hektene igjen - hvis treningstimene blir for harde ... spennende.
Hvor mye penger skal man bruke på en bursdagsgave? Lillemann skal som sagt i bursdag til i dag. Det er 2 gutter i klassen som har bursdag, lørdagen var han i en annen bursdag til en kamerat i klassen. Jeg gir kr 100,- til hver - er det for mye? Er det for lite?  Hva gir dere? 
Ha en fin dag dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar